Vi tilbyder fortsat gratis influenzavaccination til patienter i Haderslev Lægeklinik. Nu ved tidsbestilling.

Følgende patientgrupper er omfattet af tilbuddet:

• Alle personer, der er fyldt 65 år inden den 15. januar 2022
  • Personer, der lever med kroniske sygdomme som:
    – Kronisk lungesygdom
    – Hjerte- og karsygdomme (undtaget isoleret forhøjet blodtryk)
    – Diabetes 1 eller 2
    – Medfødt eller erhvervet immundefekt
    – Påvirket respiration på grund af nedsat muskelkraft
    – Kronisk lever- og nyresvigt
    – Andre kroniske sygdomme, hvor tilstanden ifølge lægens vurdering medfører, at influenza udgør en alvorlig sundhedsrisiko
  • Svært overvægtige med BMI >30
  • Førtidspensionister
  • Immunsupprimerede og deres husstandskontakter efter lægelig vurdering
  • Gravide i 2. og 3. trimester
  • Sundheds- og plejepersonale med tæt kontakt til personer i særlig risiko for et alvorligt forløb med influenza
  • Børn og voksne med andre alvorlige sygdomme, hvor tilstanden ifølge lægens vurdering medfører, at influenza udgør en alvorlig sundhedsrisiko – Kontakt lægen for afklaring, inden du møder op.

Læs evt. mere om tilbuddet HER.

Fra den 14. oktober tilbyder vi også gratis influenzavaccination til børn mellem 2 og 6 år. Vaccinen gives som næsespray i to doser med fire ugers mellemrum. Du kan læse mere om vaccinen HER. Tidsbestilling på tlf. 73 70 92 91.

Patienter, der ikke er omfattet tilbuddet kan mod en egenbetaling på 250 kr. modtage vaccinen fra mandag den 25. oktober. Her er det ligeledes nødvendigt at bestille tid på tlf. 73 70 92 91.